Strona 1 z 1

mariusznowak » 03 gru 2017, 16:28
Posiadanie samej strony internetowej to już dzisiaj zdecydowanie za mało. Do lamusa przeszły już czasy, w których strony internetowe samoistnie się pozycjonowały i osiągały bardzo dobre rezultaty bez nakładu pracy. Obecnie sytuacja uległa diametralnej zmianie i wypromowanie strony internetowej nawet na bardzo mało konkurencyjne hasła wymaga dużej wiedzy i nakładu pracy.

Dlaczego tak jest i co uległo zmianie na przestrzeni tych lat?

Po pierwsze powiększyła się konkurencja w Internecie. Obecnie praktycznie każdy biznes jest oparty o stronę internetową. Nie ma znaczenia, czy jest to lokalny fryzjer czy ogólnopolski producent drzwi. Każda z tych firm posiada stronę internetową, która prezentuje jej zakres usług w sieci. Taki postęp wymusił modyfikacje w algorytmach wyszukiwarek i podejście do promowania strony internetowej. Nie wystarczy już wyłącznie zaprojektowanie strony internetowej. Jest to dopiero początek. Następnym etapem jest pozycjonowanie swojej strony internetowej. Metod promocji jest kilka. Niemniej jednak najbardziej znaną jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Polega ona na wybraniu właściwego hasła: tanie strony internetowe lub zestawu haseł, na które strona internetowa ma być na pierwszych pozycjach w wynikach. Zazwyczaj strony internetowe są pozycjonowane na więcej niż jedno hasło. Do skutecznej promocji strony internetowej powinno się wybrać ich przynajmniej parę. Poprzez takie podejście, promowane strony internetowe osiągają znacznie wyższe wyniki w wynikach wyszukiwań.

Następny sposób reklamy strony internetowej to marketing szeptany. Polega on na dodawaniu wpisów na różnego typu serwisach internetowych. Wpisy te mają zaintrygować potencjalnych kontrahentów do odwiedzenia naszej strony internetowej. Jeśli nasza firma jest producentem lub dystrybutorem unikalnego produktu, można umieszczać wpisy bez linków. Wtedy zachęcamy w czasie dyskusji do samodzielnego wyszukania sprzedawanego przez naszą firmę produktu. Marketing szeptany to raczej uzupełnienie pozycjonowania strony internetowej. Znaczna część osób wyszukuje firm bezpośrednio w wynikach wyszukiwarek.

Trzeci rodzaj promocji strony internetowej to różnego typu serwisy społecznościowe. Najpopularniejszy jest FaceBook, który oferuje znaczne możliwości marketingowe. Szczególnie przydatny dla stron internetowych, które posiadają w swojej ofercie kupowane dobra materialne. Doskonale sprawdzi się do reklamy ciuchów czy kosmetyków. Gorzej już będzie z reklamą strony internetowej, która oferuje rzadko kupowane usługi.